Godzilla Wiki
Advertisement
Godzilla Wiki

Gigantyczny Niezidentyfikowany Organizm Lądowy to gatunek pasożytniczych kaiju występujących w serii MonsterVerse.

Historia[]

Początki[]

GNOL to starożytni pasożytniczy Tytani, którzy wyewoluowali w permskim okresie historii Ziemi. GNOL-e rozmnażały się poprzez zabijanie innych gatunków Tytanów i składanie jaj w radioaktywnych ciałach ich ofiar. Podobnie jak Godzilla, żywią się naturalnym promieniowaniem Ziemi, ale mogą przystosować się i zasilać sztucznym promieniowaniem wytwarzanym przez człowieka, takim jak głowice bojowe i reaktory jądrowe. W Godzilla: Wstrząs następczy, doktor Emma Russell wyjaśnia, że ​​podobnie jak wszystkie gatunki inwazyjne, GNOL-e ewoluowały, aby niszczyć, dominować i przekształcać całe ekosystemy zgodnie z własnymi potrzebami. Gdy wszystkie zasoby zostaną zużyte, teoretyzuje, iż GNOL-e zwrócą się przeciwko sobie, a przetrwają tylko najsilniejsze jednostki.

We Wstrząsie następczym można było zobaczyć kilku męskich GNOL-i terroryzujących starożytną ludzką cywilizację, pokazując, że Tytani wciąż byli w pobliżu w czasach wczesnych ludzi. Datowanie geologiczne w komorach jajowych GNOL-i koresponduje z kilkoma masowymi wyginięciami w historii Ziemi, co w dużym stopniu sugeruje, że GNOL-e były za to odpowiedzialne. Powieść graficzna wprowadza również GNOL Prime przypominającą matriarchę gatunku, która specjalizuje się w wabieniu i obezwładnianiu członków gatunku Titanus Gojira poprzez zarażenie ich przez przypominające wici jajowce. Podczas Wielkiego Wymierania Permskiego, gatunek GNOL-i niemal całkowicie wymarł za wyjątkiem Prime, która w XI wieku p.n.e wstrzyknęła dwa jaja w ciało Dagona, członka gatunku Titanus Gojira. Zarodniki żywiły się bogatą w energię jądrową krwią dinozaura, co ostatecznie go zabiło. Później jaja pozostały żywe, nienaruszone i uśpione w rozkładającym się ciele Dagona przez następne tysiąclecia.

Godzilla[]

Para kokonów GNOL-i została odkryta na Filipinach w 1999 roku przez międzynarodową organizacje o nazwie Monarch, z których jeden był pusty. Nowo narodzony samiec zakopał się w elektrowni jądrowej Janjira w Japonii, zabijając przy tym kilku jej pracowników, w tym Sandrę Brody i zmuszając innych do ewakuacji z powodu wycieku promieniowania. Drugie jajo, zawierające jeszcze nienarodzoną samicę, zostało przeniesione do składowiska odpadów nuklearnych na górze Yucca w Nevadzie.

Piętnaście lat później, samiec wyłonił się ze swojego kokonu i wydał krzyk godowy. Ponownie zniszczył elektrownię, zabijając przy tym Joe Brody'ego. Dotarł do Honolulu na Hawajach, gdzie żywił się promieniowaniem z pojmanej na Pacyfiku rosyjskiej łodzi podwodnej, a później walczył z wojskiem, po czym uciekł po krótkiej walce z Godzillą. W międzyczasie wykluła się samica i wydostała się ze składowiska odpadów, po czym zaczęła się przedzierać przez Las Vegas na spotkanie z partnerem.

Ostatecznie para przybyła do San Francisco w Kalifornii, po tym, jak została zwabiona przez głowicę nuklearną, na której zbudowały później gniazdo w celu wykarmienia jaj. Godzilla także przybył do San Francisco, aby zabić parę. Samiec długo stawiał mu opór, ale alfa Tytanów w końcu dotarł do gniazda. W walce z Królem Potworów, samica została szybko obezwładniona, jednak zanim Godzilla zdążył ją wykończyć, wrócił samiec, który rozproszył Godzillę na tyle długo, aby samica mogła wstać. Współpracując, GNOL-e są w stanie powalić i bezlitośnie pobić Godzillę, niemal zabijając go. Tymczasem Ford Brody, po wyniesieniu bomby nuklearnej przez żołnierzy, wysadza gniazdo GNOL-i, co odwraca uwagę pary. Zrozpaczona samica stara się odnaleźć ocalałe potomstwo, jednak bezskutecznie, co rozwściecza ją. Próbuje zaatakować Forda, jednak zostaje znokautowana przez atomowy promień Godzilli. Król Potworów następnie próbuje ją wykończyć, ale zostaje powstrzymany przez samca. Wkrótce Godzilli udaje się zabić samca, wbijając go w wieżowiec. Sam jednak zostaje chwilę później przez niego przygnieciony. Samica, po odzyskaniu przytomności, wybija zespół żołnierzy, po czym stara zabić Forda Brody'ego. Zanim jednak ma szansę tego dokonać, pojawia się Godzilla, który zabija ją, spalając jej wnętrzności atomowym promieniem cieplnym.

Godzilla: Wstrząs Następczy[]

Po wydarzeniach z filmu, GNOL Prime zaatakowała bazę wojskową Stanów Zjednoczonych. To przyciąga uwagę Godzilli, który wkrótce potem wypływa na ląd. Zanim jednak zdążył ją zaatakować, GNOL Prime uderzyła Godzillę z boku, po czym uciekła. To doprowadziło do serii zabaw w kotka i myszkę pomiędzy dwoma potworami. Zabawa ostatecznie zakończyła się w pobliżu elektrowni jądrowej we Francji, gdzie GNOL Prime niemal złożyła jaja w Godzilli. Król Potworów jednak do tego nie dopuścił, drapiąc ją w twarz.

Przyjście GNOL Prime przyciągnęło uwagę organizacji Monarch. W końcu doszli do wniosku, że nowy GNOL jest rodzicem pary zabitej w San Francisco. Jeden z badaczy, doktor Emma Russell, zaproponowała, aby odtworzyć dźwięk wydawany przez jaja GNOL-i, potwierdzające, że są bezpieczne.

GNOL Prime zmierzała w kierunku Azorów w Portugalii. Plan organizacji polegał na tym, aby wyemitować dźwięk wydawany przez jaja GNOL-i. Wykonanie go przyniosło jednak niezamierzony efekt. GNOL Prime wynurzyła się z podziemia, po czym zabiła wszystkich członków operacji. Z powodu braku wiary w rząd, Emma i Tarkan przeprogramowali ORCĘ tak, aby ta emitowała dźwięk jaj GNOLI z podziemia, w nadziei, że da to lepszy efekt. Tymczasem Prime dotarła do składowiska atomowych łodzi podwodnych. Godzilli udało się wyśledzić Prime, p oczym wdał się w walkę z nią. Walkę zwyciężyła GNOL Prime, kiedy to zniszczyła płyty grzbietowe Godzilli swoim sonicznym atakiem. Jednak zanim zdążyła wszczepić mu jaja, Emma aktywowała ORCĘ, co dało wystarczająco dużo czasu dla Godzilli, aby ten mógł użyć strumienia promieniowania na Prime. Atak ten sparaliżował GNOL Prime, co dało Godzilli czas na to, aby wstać i zmiażdżyć jej czaszkę.

Godzilla II: Król Potworów[]

GNOL 3 była jednym z wielu Tytanów, uwolnionych przez Alana Jonaha i królową swojego gatunku. Po tym, jak King Ghidorah stał się alfą Tytanów, GNOL 3 stała się jedną z jego sług. Pod koniec filmu, królowa GNOL-i kłania się Godzilli.

Godzilla kontra Kong[]

Królowa GNOL-i pozostaje uśpiona podczas poszukiwań przez Godzillę szczątków Ghidory, zbezczeszczonych przez Apex Cybernetics, zgodnie z instrukcjami swojego alfy. Ponieważ Monarch nie znała powodu jej późniejszej bezczynności, określili jej status jako "pokonany".

Znani przedstawiciele[]

Advertisement