Godzilla Wiki
Advertisement
Godzilla Wiki

Ren Serizawa to mężczyzna narodowości japońskiej pracujący dla Apex Cybernetics jako dyrektor ds. technologii. Jest synem Ishirō, który nie podzielał ojcowskiej fascynacji Tytanami. Pojawia się w filmie Godzilla kontra Kong jako ludzki antagonista, gdzie jest pilotem Mechagodzilli i ginie porażony prądem, gdy kontrolę nad robotem przejmują szczątki King Ghidory.

Historia[]

Wstąpienie do Apex[]

Ren Serizawa urodził się w Tokio jako syn znanego naukowca Monarch, Ishirō Serizawy, który znany był ze swojej fascynacji Tytanami. Jednak Ren zupełnie nie podzielał poglądów ojca na temat potworów i nie żył z nim w najlepszych relacjach. Młody Serizawa również okazał się wybornym umysłem, lecz z powodu różnic poglądowych nie poszedł w ślady ojca i dziadka i nie wstąpił do Monarch. Zamiast tego, zdecydował się powierzyć swoje talenty korporacji Apex Cybernetics - gigantowi w branży technologicznej, gdzie z biegiem czasu dorobił się pozycji dyrektora do spraw technologii i został prawą ręką Waltera Simmonsa, właściciela firmy.

Budowa Mechagodzilli[]

Po wydarzeniach tzw. "Powstania Tytanów", gdy potwory pod rządami King Ghidory wywołały największą tragedię w dziejach ludzkości, zabijając miliony istnień, Apex przystąpiło do budowy broni mającej zgładzić Tytanów i przywrócić ludziom pozycję gatunku dominującego - choć potwory niebawem wróciły pod rządy przyjaznego ludziom Godzilli i nastał czas koegzystencji, to strach przed ponowną tragedią nadal był silny. Rzeczoną bronią był robot wzorowany na Godzilli, którego nazwano Mechagodzillą i miał być potężniejszy od oryginału dzięki wykorzystaniu najnowszych zdobyczy technologii. Do sterowania maszyną wykorzystano głowę Ghidory odgryzioną przez Godzillę w Isla de Mara, którą Apex nabyło od Alana Jonaha - głowy smoka porozumiewały się telepatycznie, więc DNA z czaszki okablowano tworząc samogenerujące ścieżki neuronowe, zdolne do samodzielnego uczenia się. Wewnątrz czaszki zbudowano specjalny fotel zaprojektowany do kontroli telepatycznej, gdzie osoba poprzez pośrednika w postaci neuronów Ghidory sterowała Mechagodzillą za pomocą swoich myśli, wchodząc w trans - zaszczyt bycia kontrolerem robota przypadł właśnie Renowi.

W 2024 Godzilla wyczuł, że Apex spiskuje przeciwko Tytanom, więc ruszył do miasta Pensacola, gdzie mieściła się siedziba firmy, aby zniszczyć placówkę. Ren i Walter też tam wtedy byli i ewakuowali się helikopterem, jeszcze zanim Król Potworów zaczął atak. Serizawa przez moment przyglądał się nadchodzącemu dinozaurowi, a do śmigłowca wsiadł, gdy Simmons go ponaglił. Atak Godzilli na Apex sprawił, że ludzie przestali postrzegać alfę Tytanów jako bohatera, a zaczęli jako zagrożenie, a zniszczenie placówki w Pensacoli dało przywódcom firmy możliwość przedstawienia się w roli ofiar i usprawiedliwienie dążeń do powstrzymania Króla Potworów (spisek korporacji był oczywiście nieznany opinii publicznej).

Wyprawa do podziemnego świata[]

Zasoby energii, jakie Apex mogło stworzyć samodzielnie były za małe, aby można było myśleć o wystawianiu Mechagodzilli w prawdziwej walce. Konieczne było coś wykraczające poza ludzkie możliwości. Czymś takim było źródło utrzymujące życie we wnętrzu Ziemi, kolebce Tytanów, którego potęga była porównywalna z tą posiadaną przez Godzillę. W związku z tym Ren i Walter postanowili się zwrócić do doktora Nathana Linda z Monarch, którego brat brał kiedyś udział w zakończonej niepowodzeniem wyprawie do podziemnego świata. Ich celem było przekonanie go, by poprowadził kolejną ekspedycję, prosto do pożądanego źródła energii. Simmons na początek spotkania wyjawił, iż przychodzą w sprawie Godzilli, a następnie przedstawił Serizawę i następnie to on zabrał głos. Japończyk włączył hologram przedstawiający obrazowanie magnetyczne wnętrza Ziemi. Kiedy Nathan zauważył, że centrum podziemnego ekosystemu emanuje ogromną mocą, Ren dodał, iż jest porównywalne z Królem Potworów, a Walter jeszcze rzekł. że umożliwia życie w podziemnym świecie, tak samo jak słońce utrzymuje życie na powierzchni i jeśli uda się ujarzmić to źródło, uzyskają broń mogącą przeciwstawić się Godzilli. Lind był sceptycznie nastawiony przypominając, iż poprzednia próba zakończyła się fiaskiem, a kiedy Simmons zapytał, co dokładnie się stało, Nathan wyjawił, że ekspedycja jego brata trafiła na inwersję grawitacyjną, która ich zmiażdżyła, na co Walter poinformował go, iż Apex właśnie stworzyło pojazdy zwane HEAV-ami zdolne pokonać tą barierę. Wtedy Lind wpadł na pewien pomysł, jak poprowadzić taką wyprawę. Rozwijając myśl, zapytał swoich gości czy wiedzą, czym jest pamięć genetyczna i rzekł, że według teorii, Tytani mają wrodzony impuls powrotu do ewolucyjnego źródła. Serizawa na to zauważył, iż podobnie mają łososie podczas tarła i domyślił się, że doktor chce posłużyć się Tytanem, by wskazał drogę do podziemnego źródła energii. Wybór Nathana padł na King Konga.

Wyprawa do wnętrza Ziemi w końcu ruszyła - z ramienia Apex została wysłana Maia Simmons, córka Waltera, która miała zadbać o dostarczenie pożądanego źródła energii. Ren wraz z Walterem z kolei udali się do tajnej kwatery firmy w Hongkongu, gdzie budowano Mechagodzillę, aby poddać robota próbie. Serizawa podłączył się do fotelu pilota i wszedł w trans. Mechagodzilla odbył sparringową walkę z dorosłym Czaszkołazem - Ren nakazał maszynie unieruchomić oponenta rękoma i promieniem protonowym przeciąć na pół. Tuż po wykonaniu zadania, robot się rozładował i wyszło, że osiągnął tylko 40% mocy, o czym japoński inżynier poinformował swojego szefa. Ta próba potwierdziła, że bez energii z podziemnego świata nie ma co myśleć o wystawianiu Mechagodzilli w prawdziwej walce. Serizawa jeszcze przez jakiś czas pozostawał w transie, przez co nawet nie zauważył, jak do pomieszczenia z czaszką Ghidory weszli Madison Russell, Josh Valentine i Bernie Hayes, którzy włamali się do Apex, chcąc zdemaskować spisek korporacji. Jednak nieproszeni goście dali się w końcu przyłapać i zostali złapani, zaś japoński inżynier wrócił do pomieszczenia kontrolnego.

Śmierć[]

Ostatnie uruchomienie Mechagodzilli wyczuł Godzilla i ruszył do Hongkongu z zamiarem zaatakowania placówki Apex. Lecz tuż po dotarciu do miasta, Król Potworów zrobił coś nieoczekiwanego - strzelił promieniem atomowym w Ziemię, by zrobić tunel do podziemnego świata. Walter się domyślił, iż wyprawa Mai odniosła sukces. Istotnie, niebawem analiza próbki tamtejszej energii została przesłana do Hongkongu, a Ren zajął się jej odtworzeniem - kiedy osiągnęło 100%, Walter nakazał mu natychmiast uruchomić Mechagodzillę z nową mocą. Serizawa miał obiekcje, gdyż chciał najpierw przetestować nowe źródło energii pod kątem potencjalnego wpływu na robota i tłumaczył, że uruchomienie maszyny ściągnie na nich Godzillę. Simmons uparł się jednak przy swoim, chcąc rozprawić się z Królem Potworów, zanim on ich dopadnie - Godzilla w międzyczasie miał wprawdzie jeszcze pojedynek z King Kongiem, ale do tego czasu zdążył już zwyciężyć tę walkę, więc Apex nie miało już więcej czasu. Ren udał się więc do czaszki Ghidory, gdzie podłączył się pod Mechagodzillę. Jednak pochopność Waltera okazała się zgubą zarówno dla niego samego, jak i dla Rena - nowa, potężna energia sprawiła, że do głosu doszło DNA King Ghidory, przejmując kontrolę nad Mechagodzillą. Serizawa został rozłączony i po chwili zginął, porażony wyładowaniami elektrycznymi. Robot w tym czasie zabił również Simmonsa, strącając go z platformy. Mechagodzilla, opętany przez DNA Ghidory tak samo stał się maszyną do zabijania i ruszył niszczyć Hongkong, gdzie niebawem został zniszczony przez współpracujących Godzillę i King Konga.

Wygląd[]

Ren Serizawa był mężczyzną o kolorze skóry typowym dla Azjatów. Był bardzo wysoki, nawet jak na dorosłego i szczupłej postury. Tęczówki jego oczu były ciemnobrązowe, natomiast włosy miał czarne. Posiadał charakterystyczną fryzurę - nosił grzywkę zasłaniającą ponad połowę czoła. Do tego zapuścił sobie drobne wąsy, a na lewym uchu nosił dwa kolczyki.

Wystąpienia[]

Filmy[]

Książki[]